رژیم غذایی برای کاهش قند خون/ مصرف مرکبات و پروتئین ها

۱۰ بهمن ۱۴۰۲ 0 آشپزی
رژیم غذایی برای کاهش قند خون/ مصرف مرکبات و پروتئین ها
آیامی خواهید بدانید که واقعاً چه چیزی برای کنترل سطح قند خون شما مؤثر است.در زندگی دور ماندن از قند خون که می تواند خلق و خوی و انرژی شما را پایین بیاورد و سطح گرسنگی شما تفاوت ایجاد کند. در اینجا ده ها نکته وجود دارد که به قند خون و سلامت کلی شما کمک می کند. (اگر دیابت دارید، به یاد داشته باشید که همیشه باید ابتدا با تیم مراقبت های بهداشتی خود برای کمک به کنترل قند خون خود کار کنید.)

رژیم غذایی دیابتی ها:پیاده روی

پیاده روی راهی عالی برای کاهش سطح قند خون و ثابت نگه داشتن آن است. از پله ها بروید، کارهایتان را با پای پیاده انجام دهید.150 دقیقه ورزش با شدت متوسط در هفته را هدف قرار دهید.

رژیم غذایی دیابتی ها:خوردن جو

جو از خانواده غلات کامل و  مملو از فیبر است که اشتهای شما را کاهش می دهد و می تواند به کاهش قند خون کمک کند. چرا؟ باکتری های روده شما با جو تعامل دارند که به نوبه خود ممکن است به متابولیسم گلوکز (قند) به بدن شما کمک کند. علاوه بر این، 1 فنجان جو پخته شده،  حاوی 6 گرم فیبر است که به کاهش افزایش قند خون کمک می کند. جو را می توانید در سوپ، روی سالاد سبزیجات یا همراه با ماهی یا مرغ  استفاده کنید.

رژیم غذایی دیابتی ها: ورزش کردن

ورزش یک راه عالی برای تقویت توانایی بدن برای مدیریت قند خون است.انجام تمرینات تناوبی با شدت بالا - مانند دوی سرعت روی تردمیل به مدت 30 ثانیه، سپس راه رفتن یا آهسته آهسته آهسته دویدن  سطح گلوکز خون را به ویژه در افراد مبتلا به گلوکز ضعیف، بهبود می بخشد.ماهیچه ها گلوکز را در حین ورزش جذب می کنندبرای اینکه  انرژی بیشتری بسوزانند و این عامل باعث کنترل قندخون بدن می شود.

رژیم غذایی دیابتی ها:پروتئين ها

کربوهیدرات به اضافه پروتئین یا چربی یک ترکیب فوق العاده برای کنترل قند خون است. پروتئین یا چربی هایی که می خورید هضم را کند می کند و در نتیجه افزایش قند خون را بافر می کند.برای برخی افراد، افزایش شدید گلوکز خون پس از خوردن کربوهیدرات‌ها به تنهایی می‌تواند با افت گلوکز خون همراه باشد که ممکن است باعث احساس گرسنگی در آنها شود. 

رژیم غذایی دیابتی ها: آب میوه طبیعی و میوه های طبیعی

بیشتر ما علاقه داریم از آب‌میوههای صنعتی استفاده کنیم ولی این آب میوه هاکالری و قند بیشتری نسبت به خوردن میوه مصرف می‌کنند. به علاوه، فیبر بیشتری از کل میوه دریافت می کنید. پس بهتر است از میوه های طبیعی به جای آب میوه های آماده استفاده کنیم 

رژیم غذایی دیابتی ها:بعد از غذا پیاده روی کنید

تحقیقات نشان داده است که استراتژی پیاده روی به ویژه پس از خوردن وعده های غذایی پر کربوهیدرات، به ویژه شام، مفید است. فعال ماندن حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد و به سلول های شما کمک می کند تا گلوکز را از جریان خون شما حذف کنند.

رژیم غذایی دیابتی ها:ویتامین D کافی دریافت کنید

سنجش ویتامین دی می تواند به شمادر کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند. اگر کمبود ویتامین دارید، مکمل ویتامین D و کلسیم می تواند به تثبیت سطح قند خون کمک کند. دانشمندان بر این باورند که ویتامین آفتاب ممکن است بر مقاومت به انسولین تأثیر بگذارد.در رژیم غذایی خود  می توانید از غذاهای دارای ویتامینD مانند ساردین، قارچ ، شیر  استفاده کنید

رژیم غذایی دیابتی ها:آب بیشتری بنوشید

بله، نوشیدن آب می تواند بر قند خون شما تأثیر بگذارد. محققان می گویند هنگامی که بدن شما از کم آبی رنج می برد بر قند خون شما متمرکزتر می شود و بنابراین، سطح گلوکز خون شما بالاتر می رود. شما معمولاً باید زمانی که تشنه هستید آب بنوشید، چه مشکل قند خون داشته باشید یا نه.

رژیم غذایی دیابتی ها:آجیل ها

 وقتی آجیل به تنهایی یا همراه با وعده های غذایی مصرف می شود، می تواند به ثابت نگه داشتن سطح قند خون کمک کند زیرا سرشار از چربی های سالم و کربوهیدرات های کمی است.تنقلاتی مانند پسته، بادام و بادام هندی را در رژیم غذایی خود قرار دهید.