چگونه مهارت های ارتباطی خود را افزایش دهیم؟ (۲)
۰۱ مرداد ۱۴۰۱ 0 روانشناسی۱۱. پذیرای انتقاد باشید
قرار گرفتن در معرض انتقاد ممکن است یکی از دلایلی باشد که از صحبت کردن در جمع می ترسیم. راه حل در اینجا این نیست که همیشه از ترس انتقاد شدن سکوت کنید، بلکه باید انتقاد را بپذیرید و یاد بگیرید که چگونه در مورد آن بحث کنید و از آن بهره ببرید.
اگر توسط یکی از همکاران یا مدیران خود مورد انتقاد قرار می گیرید، ابتدا سعی کنید اطلاعات بیشتری در مورد نقاط ضعفی که آنها فکر می کنند در کسب و کار شما وجود دارد به دست آورید و اگر متوجه شدید که آنها در انتقاد خود درست می گویند، از آنها در مورد راه های موثر برای جلوگیری از این امر راهنمایی بخواهید. ضعف.
اما اگر فقط به خاطر انتقاد انتقاد کنند، کمی بحث با آنها نشان می دهد که اشتباه می کنند.
۱۲. مخاطبان خود را درگیر بحث کنید
یکی از مهمترین مهارتها برای برقراری ارتباط مؤثر با مخاطب، درگیر کردن آنها با موضوع و تعامل با آن در صورت سخنرانی است.اگر بحث های تعاملی و جلسات طوفان فکری وجود نداشته باشد، مخاطبان شما احساس بی حوصلگی خواهند کرد و عدم تعامل آنها بر نحوه بازیگری و اعتماد شما تأثیر می گذارد.
۱۳. در هنر زمان بندی مسلط شوید
تسلط بر هنر زمانبندی ممکن است مهمترین بخش فرآیند ارتباط باشد.به نظر می رسد هرگز عجله نداشته باشید. همیشه صبور باش، انگار میدانی همه چیز بالاخره به سراغت خواهد آمد.ارتباطات خوب می توانند مخاطبان خود را احساس کنند تا تعیین کنند که چه زمانی به یک موضوع جدید بروند یا چه زمانی یک ایده را تکرار کنند.
۱۴. به مخاطب خود احترام بگذارید.
شما باید واقعاً به نیازها و دیدگاههای منحصربهفرد کسانی که با آنها در ارتباط هستید اهمیت دهید. به یاد داشته باشید که پیام شما فقط در مورد شما یا آنچه می خواهید نیست.
انسان ها موجوداتی منحصر به فرد روی زمین هستند که توانایی با استعدادی برای تفکر، قضاوت و تجزیه و تحلیل چیزها دارند. هرکسی دیدگاههای متفاوتی دارد و چیزها را متفاوت درک میکند و به نظر میرسد هرکسی وقتی با کسی روبرو میشود که چیزی را بیان میکند که باورهای دیرینهشان را به چالش میکشد، آزرده خاطر میشود.
بنابراین به افرادی با عقاید و دیدگاه های متفاوت با شما احترام بگذارید. یکی از بهترین راهها برای نشان دادن احترام، توجه به گفتههای آنهاست.طرف مقابل احساس قدردانی می کند، که منجر به گفتگوی صادقانه تر و سازنده تر می شود.
۱۵. سعی نکنید باهوش به نظر برسید
وقتی مکالمه ای را با شخصی مدیریت می کنید که لازم نیست باهوش یا باهوش به نظر برسید، مکالمات خود را با دیگران ساده نگه دارید و فقط هدف خود را درک کنید.
اطمینان حاصل کنید که قبل از پاسخ دادن به دیگران وقت خود را صرف گوش دادن به نظرات و درک نظرات آنها می کنید.
اگر به اندازه کافی صبور باشید تا استدلال ها را بشنوید، همیشه می توانید بهترین پاسخ را در ذهن خود فرموله کنید. اگر آنها پاسخ شما را اشتباه متوجه شدند، تفسیر یا تفسیر آن را بر عهده خودتان بگذارید.
۱۶رفتار مناسب با مردم داشته باشید
شما باید با مردم خوب و شایسته برخورد کنید و با آنها متمدنانه صحبت کنید، بدون توجه به مسائل دیگر مانند مذهب، جنسیت، نژاد و غیره.
۱۷فرهنگ عمومی را افزایش دهید
بهتر است با مطالعه دائمی کتاب و رمان در زمینه های مختلف زندگی آگاه باشید، زیرا این روش علاوه بر بهبود واژگان زبانی به افزایش فرهنگ عمومی و در نتیجه بهبود مهارت های ارتباطی و ارتباطی با دیگران کمک می کند.
۱۸ زبان های جدید یاد بگیرید
این روش به افزایش فرهنگ عمومی و در نتیجه بهبود و افزایش مهارت ارتباطی و ارتباطی موثر کمک می کند، بنابراین مطالعه کتاب های خارجی و یا شرکت در دوره های مختلف ترجیح داده می شود.
۱۹ کمک بخواهید
سخنرانان بزرگی که شما دوست داشتید در مراحل اولیه حرفه خود بی نقص نبودند. برخی از آنها درس های زیادی در مورد چگونگی نوشتن یک ایده روشن، منسجم و آسان برای درک و نحوه ارائه و تأثیرگذاری بر مخاطب دریافت کردند.
بنابراین اگر میخواهید سخنران برجستهای باشید، بد نیست کمک بخواهید و به دنبال بهترین راهها برای نوشتن ایدههای خود و ارائه آنها به مخاطب باشید.
۲۰روش ارتباطی مناسب را انتخاب کنید
بسیار مهم است که روش ارتباطی مناسب را انتخاب کنید و مراحلی را که باید برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام روش ارتباطی مؤثرتر است، بردارید.
انتخاب شکل مناسب ارتباط تاثیر زیادی در برقراری ارتباط خوب بین افراد دارد. به عنوان مثال، برقراری ارتباط شخصی و مستقیم در مورد مسائل جدی مناسب تر از ارسال ایمیل برای بحث در مورد آنها است.